Rekrutacja

ogłasza nabór do projektu mobilności w ramach Akredytacji o numerze

2025-1-PL01-KA121-VET-000318685

REGULAMIN REKRUTACJI

  1. Realizacja projektu obejmuje:
  • organizację miesięcznych praktyk zawodowych dla 15 uczniów Zespołu Szkół Technicznych w przedsiębiorstwach z branży  informatycznej, zlokalizowanych w okolicach Porto (Portugalia). Rekrutacją objęci są uczniowie klasy IV TI roku szkolnego 2025/2026.                                                                             
  • Przewidywany termin wyjazdu: 11/12.04.2026 – 9/10.05.2026.   

2.  Dofinansowanie projektu pokrywa:

  • zakwaterowanie w hostelu  
  • pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie);
  • ubezpieczenie;           
  • transport do miejsca stażu (bilety lotnicze, przejazd autokarem na lotnisko) oraz transport lokalny                         
  • przygotowanie pedagogiczno – językowe (zajęcia konwersacyjne z języka angielskiego zawodowego)  
  • program kulturowy obejmujący wycieczki tematyczne i krajoznawcze do              znaczących obiektów kulturowych w miejscu stażu.

3. Wymagania dla uczestników: 

– co najmniej komunikatywna znajomość języka angielskiego

– wysokie kompetencje zawodowe

– predyspozycje osobowościowe oraz wysoka kultura osobista

4. Szczegółowe kryteria rekrutacji:

  • średnia ocen rocznych 2024/2025 (świadectwo)  –  maksymalnie 20 pkt
  • oceny roczne z przedmiotów zawodowych –   maksymalnie 20 pkt
  • ocena roczna z języka angielskiego  –   maksymalnie 20 pkt
  • rozmowa w języku angielskim oceniająca poziom umiejętności komunikacyjnych – maksymalnie 20 pkt 
  • opinia pedagoga szkolnego, która określi psychologiczne predyspozycje kandydatów do uczestnictwa w stażu –  maksymalnie 10 pkt
  • informacje dotyczące zachowania ucznia otrzymane od wychowawcy klasy –  maksymalnie 15 pkt
  • frekwencja ( wymagane powyżej 65 % obecności w roku szkolnym 2024/2025) –  maksymalnie 15 pkt
  • praca i zaangażowanie na rzecz szkoły potwierdzone przez nauczycieli – maksymalnie 10 pkt   
  • RAZEM: 130 pkt 
  1. Z grupy osób z najwyższą punktacją wybranych zostanie 15 uczestników (kolejność zgodnie z listą, nie ma określonej liczby uczestników dla danego zawodu). Pozostałe osoby, które przejdą pomyślnie rekrutację znajdą się na listach rezerwowych w kolejności według uzyskanej liczby punktów. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w czasie rekrutacji pierwszeństwo mają: sieroty, kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, uczniowie posiadający trudną sytuację materialną lub rodzinno-socjalną. Ostateczne listy uczestników oraz ewentualne listy rezerwowe zostaną ustalona przez Komisję Rekrutacyjną w składzie: Zespół Projektowy (koordynator projektu oraz nauczyciele przedmiotów zawodowych), nauczyciele języka angielskiego, pedagog szkolny, wychowawcy klas objętych rekrutacją, Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych. Wyniki poszczególnych etapów rekrutacji wraz z uzasadnieniem będą do wglądu dla kandydatów. Kandydat będzie miał 7 dni na odwołanie się od wyniku. W ramach procedury odwoławczej komisja rekrutacyjna będzie analizować ponownie wynik kandydata i wyda ostateczną decyzję na piśmie.
  1. Uwaga: Komisja Rekrutacyjna zastrzega sobie prawo do wykreślenia uczestników z listy po zakończeniu rekrutacji w przypadku:
  • licznych nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach przygotowujących do wyjazdu
  • niewypełniania obowiązku nauki (wagary)
  • problemów wychowawczych
  • nieklasyfikowania lub ocen niedostatecznych na I semestr roku szkolnego 2025/2026

Uczestnik, który zrezygnuje lub zostanie wykreślony z listy po rezerwacji biletów lotniczych może zostać obciążony kosztami zmian w rezerwacji biletów lotniczych. Wyjątki – udokumentowane problemy zdrowotne.

  1. Terminy rekrutacji: Listopad 2025 – analiza średniej ocen i frekwencji kandydatów, konsultacje z pedagogiem szkolnym i wychowawcami, ustalenie listy rankingowej i ogłoszenie wyników rekrutacji.

8. Zgłoszenia kandydatów – wypełniony FORMULARZ-ZGŁOSZENIOWY prosimy składać do dnia 30 października 2025 do wychowawcy klasy.

Zapraszamy  do zapoznania się z przebiegiem praktyk w latach ubiegłych  w  zakładkach Projekty i Program kulturowy!

Zespół Szkół Technicznych

ogłasza nabór do projektu mobilności w ramach Akredytacji o numerze

2025-1-PL01-KA121-SCH-000318713

REGULAMIN REKRUTACJI

  1. Realizacja projektu obejmuje:
  • organizację mobilności grupowej dla 12 uczniów Zespołu Szkół Technicznych w szkole średniej w Granadzie (Hiszpania). Rekrutacją objęci są uczniowie klasy IV TAK roku szkolnego 2025/2026.
  • W trakcie pobytu uczestnicy będą uczestniczyć w wybranych zajęciach edukacyjnych w szkole partnerskiej wraz z rówieśnikami z Hiszpanii. Po zajęciach realizowany będzie program kulturowy.                                                                       
  • Przewidywany termin wyjazdu: 22.03.2026 – 28.03.2026.   

2.  Dofinansowanie projektu pokrywa:

  • zakwaterowanie w internacie szkoły partnerskiej  
  • pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie);
  • ubezpieczenie;           
  • transport do miejsca docelowego (bilety lotnicze, przejazd autokarem na lotnisko) oraz transport lokalny;                         
  • przygotowanie pedagogiczno – językowe (zajęcia konwersacyjne z języka angielskiego)  
  • program kulturowy obejmujący wycieczki tematyczne i krajoznawcze. 

3. Wymagania dla uczestników: 

– co najmniej komunikatywna znajomość języka angielskiego

– otwartość na nowe wyzwania i chęć do współpracy oraz wysoka kultura osobista

– pozytywne podejście do nauki przedmiotów ogólnych.

 

4. Szczegółowe kryteria rekrutacji:

  • średnia ocen rocznych 2024/2025 (świadectwo)  –  maksymalnie 20 pkt
  • ocena roczna z języka angielskiego  –   maksymalnie 20 pkt
  • rozmowa w języku angielskim oceniająca poziom umiejętności komunikacyjnych – maksymalnie 20 pkt 
  • opinia pedagoga szkolnego, która określi psychologiczne predyspozycje kandydatów do uczestnictwa w zagranicznej mobilności  –  maksymalnie 10 pkt
  • informacje dotyczące zachowania ucznia otrzymane od wychowawcy klasy –  maksymalnie 15 pkt
  • frekwencja ( wymagane powyżej 65 % obecności w roku szkolnym 2024/2025) –  maksymalnie 15 pkt
  • praca i zaangażowanie na rzecz szkoły potwierdzona przez nauczycieli – maksymalnie 10 pkt   
  • RAZEM: 110 pkt 
  1. Z grupy osób z najwyższą punktacją wybranych zostanie 12 uczestników Pozostałe osoby, które przejdą pomyślnie rekrutację znajdą się na listach rezerwowych w kolejności według uzyskanej liczby punktów. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w czasie rekrutacji pierwszeństwo mają: sieroty, kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, uczniowie posiadający trudną sytuację materialną lub rodzinno-socjalną. Ostateczne listy uczestników oraz ewentualne listy rezerwowe zostaną ustalona przez Komisję Rekrutacyjną w składzie: Zespół Projektowy (koordynator projektu oraz nauczyciele opiekunowie grupy), nauczyciele języka angielskiego, pedagog szkolny, wychowawcy klas objętych rekrutacją, Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych. Wyniki poszczególnych etapów rekrutacji wraz z uzasadnieniem będą do wglądu dla kandydatów. Kandydat będzie miał 7 dni na odwołanie się od wyniku. W ramach procedury odwoławczej komisja rekrutacyjna będzie analizować ponownie wynik kandydata i wyda ostateczną decyzję na piśmie.
  1. Uwaga: Komisja Rekrutacyjna zastrzega sobie prawo do wykreślenia uczestników z listy po zakończeniu rekrutacji w przypadku:
  • licznych nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach przygotowujących do wyjazdu
  • niewypełniania obowiązku nauki (wagary)
  • problemów wychowawczych
  • nieklasyfikowania lub ocen niedostatecznych na I semestr roku szkolnego 2025/2026
  1. Terminy rekrutacji: Listopad 2025 – analiza średniej ocen i frekwencji kandydatów, konsultacje z pedagogiem szkolnym i wychowawcami, ustalenie listy rankingowej i ogłoszenie wyników rekrutacji.

8. Zgłoszenia kandydatów – wypełniony FORMULARZ-ZGŁOSZENIOWY prosimy składać do dnia 30 października 2025 do wychowawcy klasy.